Na kytaru jsem začal hrát ve druhé třídě. Začal jsem na španělku. K
elektrické kytaře jsem se dostal až několik let potom. Přišlo mi to
upřímně mnohem zábavnější. Poté jsem zbytek základní školy strávil
tím, že jsem parkrat týdně cvičil úkoly do zušky a přemýšlel, na
jaký gympl se vydám po deváté třídě.
Nakonec jsem se přihlásil na Ježkárnu s kytarou a na Státní
konzervatoř jako herec, protože jsem nevěděl, co jiného by mě mohlo
bavit. Osud mi Ježkárnu nepřál, a já se dostal na Státní
konzervatoř. Začal jsem postupně zjišťovat, že herectví je docela
zábavný způsob jak trávit mládí. S kytarou jsem neskončil a oba
koníčky/ povolání provozoval dál.
Pak mě osud seznámil s Jirkou v ZUŠce, kam jsem pořád chodil. Ještě
s dalšími členy jsme tam utvořili školní rockovou kapelu a padli
jsme si do noty …haha. Po čase zbylí dva členové postupně odešli a
já k nám dostal spoluzačku, co se účastnila Voice Česko-Slovenska.
Naše kapela tím dostala finální formu a my to tak táhli něco přes
rok. Bohužel po ročních neshodách jsme se rozhodli se zpěvačkou
ukončit spolupráci a k mikrofonu jsem se dostal já.
Kluci nejspíš očekávají že budu slavný a kapelu prodám na svůj
obličej. Takže dnes jsem na postu kytaristy a zpěváka a herce. Sám
doufám, že to takhle hezky půjde dál a my budeme jednou arogantní a
slavní umělci.
Již od mala jsem měl kontakt s hudbou díky tátovi, kterej s jeho
cover kapelou hrajou převážně popová 80. a 90. léta. Můj první
nástroj byly housle, na které jsem teda hrál s naprostým odporem,
ale dochodil jsem na ZUŠ základní cyklus a zpětně vidím, že mi to
přeci jen něco dalo.
Jelikož jsem tímto nechtěl dát sbohem hře na hudební nástroj, začal
jsem chodit na hodiny bicích. To se mi velmi líbilo, ale nemohl jsem
doma naplno cvičit, protože akustický bicí jsou prostě extrémně
hlasitý. Po 2 letech hraní mi ale začala chybět možnost tvořit
melodii, bylo to v době kdy jsem začal hodně pronikat do rockové
hudby. A tak jsem bicí na chvíli odložil a pořídil si své první
kombo a kytaru. Mezi moje velké vzory do teď patří jména jako Slash,
Brian May, Mick Mars, Joe Perry a samozřejmě legendy jako Jimmy Page
nebo Eddie Van Halen.
Netrvalo dlouho, začal jsem shánět kapelu, ke které bych se mohl
připojit. Dokonce proběhlo několik pokusů o založení vlastní, ale to
vždy skončilo neúspěchem. Mimo hudby se také věnuju tvoření grafiky
a webových stránek. S Jirkou se znám z tanečního souboru, kde jsme
se domluvili, že bych pro jeho kapelu mohl dělat grafika. Po již
několikrát zmíněném sporu a následným odchodem zpěvačky začli kluci
tvořit hudbu ve třech, načež mi pak Jirka zavolal, jestli bych si s
nimi nechtěl zahrát na nadcházejících koncertech. No, a tak nějak
jsem tam i zůstal.
Na bicí jsem začal hrát v roce 2015 v mých dvanácti letech. Dostal
jsem se do fáze, kdy mi po konci klasické, téměř povinné výuky
flétny a klavíru z prvních let základní školy chyběla vazba k hudbě,
a cítil jsem potřebu si najít ten "můj" nástroj. Vše začalo tím, kdy
jsme natáčeli roli "křoví" pro Vypsanou Fixu na Planetě Yo v České
televizi. Petr Martínek mě v mezičase nechal si za soupravu sednout
a něco tam vyvádět. Do dnes si pamatuji jak ve studiu zazněla věta
"Bubeníků je hodně, ale opravdu dobrých málo."
To byl takový startér toho všeho. Jeli jsme z kavčích hor a já se
začal shánět po učitelích bicích. Dostal jsem se ke Standovi
Amchovi, otci kamaráda, se kterým jsem tančil v tanečním souboru.
Rychle jsme se domluvili a od první lekce jsem cítil, že bicí jsou
opravdu "ten" nástroj. Zároveň jsem ale taky pochopil, že ta cesta k
tomu, kdy ty čtyři končetiny těla budou dělat alespoň lehce to, co
hlava chce, bude náročná. Jsem přesvědčen, že ve výuce nástroje je
naprosto hlavní motivace a nalezení správného směru, který člověka
bude bavit. Standa mi toto dal a dodnes jsem mu vděčný. Po půl roce
jsem nastoupil na bicí do ZUŠ Štefánikova, kde mě Zoran Svrček učí
dodnes. Mimochodem, v této ZUŠ se nachází kořeny Saving George. Díky
mamce a jejím kontaktům jsem se v pokročilejší fázi dostal ke
Kryšpínovi Klaudovi, bubeníkovi Pražského Výběru. Ten mi neskutečně
rozšířil obzor. Vše se motalo kolem jeho věty "Víš Jirko, musíš to
mít v hlavě, vole." Občas také chodím k panu Razímovi na Pražskou
konzervatoř.
S bicími jsem byl párkrát i v zahraničí. Pravidelně jezdím do Vídně,
kde jsem měl to štěstí a zúčastnil jsem se celkem třikrát bubenické
summer school Beatboxx. Nejenže jsem zde potkal spoustu
talentovaných vrstevníků, ale také jsem měl tu čest pracovat s
Florianem Kochem, majitelem studia Ton-Herd, ale hlavně producentem
Conchita Wurst nebo Josh. Florian je považován za jednoho z
nejlepších rakouských producentů popového žánru. Byl jsem také v
Londýně na Institute of Contemporary Music Performance. Byla to
skvělá zkušenost, potkal jsem zde spoustu zajímavých lidí, například
jako Davida Combese, který byl hlavním vokálním trenérem Ramiho
Maleka při přípravě na natáčení filmu Bohemian Rhapsody. Na bicí nás
tam tehdy učil Richard Spaven a Gabor Dornyei, bubeník světové
úrovně, který mimo jiné přednáší v sídle Drumeo.
V poslední době se v rámci přípravy na vysokou školu velmi
intenzivně věnuji rozšiřování obzorů v hudební produkci. Dělal jsem
tři kurzy od Berklee - The Art of Music Production, The Technology
of Music Production a Developing Your Musicianship. Co se studiových
spoluprací týče, pracoval jsem s Johnem Soulcoxem, Arminem
Effenbergerem, Janem Vágnerem nebo Jakubem Halamou. Ve Vídni jsem
mimo drum camp strávil také pár dní na School of Audio Engineering
na Songwriting campu. Bylo skvělé pracovat s různými lidmi v němčině
a zároveň pracovat s vybavením v prostorách skvěle vybavené školy.
Na tuto školu jsem přijat na bakalářské studium, které bych měl
začít v září 2022.
Od léta 2020 pracuji v mém RoseStreet Studiu, kde dělám hudební
produkci, nahrávání a mixing popových, rockových, metalových a
rapových nahrávek.
Jmenuji se David Běhounek, je mi 28, jsem rodilý Pražák a aktuálně
se živím jako finanční poradce. Kytaru v ruce jsem poprvé držel při
hraní Guitar Hero na PS3, když mi bylo asi 14. Kámoš si zabral
sólovou kytaru (byla to jeho hra, měl přednostní právo volby) a na
mě tím pádem „zbyla“ basa. Při té hře jsem poprvé pochopil basu v
hudbě a začal ji více vnímat. Tehdy jsme si v Kytarách společně
koupili akustiku a začali se podle internetu učit hustý melodie a
tím se ze mě stal rocker. Tehdy jsem si to aspoň teda myslel.
Kouzlo akustiky mi žádný holky nepřineslo a tak pro mě přestala být
atraktivní. Soused hrával na baskytaru, tak jsem si ji prostě od něj
půjčil a stejným způsobem se podle internetu začal učit hustý
melodie a tím se ze mě stal bassrocker. Mými vzory byly kapely
Metallica, Red Hot Chilli Peppers a John Butler Trio. Dneska to
doplňují kvanta dalších umělců a překvapivě i youtuberů, jako např
známý Davie504. Basáci jsou celkově poměrně nedostatkový zboží a tak
jsem poměrně brzy dostal šanci doprovázet svou kámošku při zpěvu,
získal spoustu pozitivních ohlasů a máma mě přihlásila do ZUŠky.
Za pár let se z amatéra stal člověk, který tuší, co jaká struna
dělá, tak jsem se krom školních besídek a koncertů v zušce poohlédl
po kapele a dostal se ke zrození kapely Accent Trick, se kterou jsme
skládali, koncertovali a dokonce se dostali i na nějakej ten fesťák.
Bohužel priority nás rozdělovaly, takže jsme pak zkoušeli v obměně
kapelu Cosmic Indians, až jsme nakonec zůstali s bubeníkem v kapele,
co skládala hudbu v češtině. Jelikož mě čeština a Indie
nenaplňovalo, zkoušel jsem se rozhlížet po další, rockovější kapele,
kde bych měl šanci se vyhrát.
Shodou náhod jsem na Facebooku zahlédl inzerát, že kapela Saving
George shání basáka, napsali jsme si, přišel na zkoušku a i přes
obavy z věkové rozdílu si padli. První zkouška se Saving George mě
uchvátila. Skvělá zpěvačka, energickej bubeník a pohodovej kytarista
s anglickými rockovými songy naplňovaly má očekávání. Začal jsem se
postupně z člověka, co coveruje předchozího basáka, prosazovat v
kapele vlastním charakterem, ale bohužel vztahy v kapele chladly.
Jelikož jsme chtěli hlavně skládat vlastní tvorbu, tak jsme se se
zpěvačkou rozloučili, náhradní zpěv nenašli a pokračovali tedy jako
Saving Trio s Fílou u mikrofonu a v češtině, což pro mě znamenalo
opět obavy. But fuck it, řekl jsem si a začal se soustředit jen na
čistě hudební stránku kapely, protože s Fílou a Jirkou se mi hraje
fakt parádně a prvním výsledkem je povedené EP.
Aktuálně hrajem ještě s Davidem, který umí parádně vnímat hudbu (a
kupodivu i basu) a doufám, že bych třeba se Saving George mohl hrát
i jako full time job. Mezi moje další zájmy patří hraní. Hraní her.
Ano, videoher. Spoustu času trávím u playstationa (a jsem ve hraní
fakt dobrej :D) zdravý život se snažím občas dohnat na kole,
longboardu nebo lezeckých stěnách. Když se i tak najde nějaký čas,
pokouším se udělat své auto hezčí autem. Občas zajedu i na nějaký
tuning a docela rád bych se živil jako automechanik. Problém je, že
jsem absolutně manuálně nezručnej. Ale úplně.